Dirk Huizingastraat

Amsterdam, 21 augustus 2008 – Het herontwikkelde schoolgebouw, gelegen aan de Dirk Huizingastraat 13 te Groningen, is verkocht aan de Converse Development Groep.

Koert-Hans Smit, CEO van Converse: "De locatie ligt in het centrum: in de Oosterparkwijk middenin een woonomgeving. Het klassiek gebouwde en karakteristieke schoolgebouw is herontwikkeld en is langdurig verhuurd aan een kinderdagverblijf en de Stichting Jonge Onderzoekers."

Het voormalige schoolgebouw wordt toegevoegd aan de beleggingsportefeuille van Converse Development Corporation BV, maar kent ook toekomstige ontwikkelingsmogelijkheden gegeven de eveneens geldende woonbestemming op het object.

Het object is aangekocht tegen een BAR van 8,5% van een particuliere belegger, via bemiddeling van Lohman Vastgoed Adviseurs.
Het object kent een verhuurbaar vloeroppervlakte van 748m² tegen een huurprijs van 164 € inclusief BTW compensatie.

Converse Development Corporation BV is een in de zomer van 2007 opgerichte ontwikkelaar met een jonge, snel groeiende organisatie, gedragen door ervaren mensen. Ontwikkelingen worden vanuit de thematiek in een breder en maatschappelijk verband gezien. Door bundeling van partijen en (beleggings)portefeuilles ontstond er vanaf de eerste dag een nieuw, slagvaardig ontwikkelingsbedrijf.

download pdf